Melbourne and more - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Myrna Jansen - WaarBenJij.nu Melbourne and more - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Myrna Jansen - WaarBenJij.nu

Melbourne and more

Blijf op de hoogte en volg Myrna

05 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Hoi lieve mensen,

Wat ben ik er vroeg bij deze keer he!

Kerstmis in Australia had ik al weer overleeft. De dagen vanaf kerstmis, zijn erg snel gegaan en leefde ik naar New Year toe.

New Years dag was dan ook een gaotische dag. Opstaan, we moesten de bus en hostel regelen in Melbourne. Voordat dat allmaal geregelt was, moesten we ons al weer haasten naar de plaats waar we New Year zouden gaan vieren.

Gelukkig optijd wegegaan, maar hellaas zat het aardig tegen New Year in Sydney is echt een Gaos. Je kunt gewoon enrgens heen, overal is alles afgesloten en er lopen enorm veel mensen.

UIteindelijk de verry stop bereikt waar we ook Camilla zoude4n meeten, kaartjes kopen en met de verry naar north Sydney:). Na een stukje gelopen te hebben, vinden we uiteindleijk Milou en Lizette. Even later komen er ook 2 zweedse vrienden van milou. De middag gaat erg snel, kaart spellen doen en lekker kletsen over van alles en nog wat. Voor de avond begint komt er nog een france vriend van Milou.

Toen was het wachten op het vuurwerk. Voordat eht vuurwerk begon was er eerst nog een booten show en een vliegthuig show. OM 9 uur begon het konder vuurwerk, dit was ook al heel spectaculair. Om 12 uur begon het dan echt. Wat fantatisch its feel like a dream. WE staan in Sydney te kijken, naar een fantatische show van fire work.
Dit voelde echt amezing. Dit had ik echt nooit willen missen.

Na de fire show, op zoek naar een bar. Hte is ondertussen iets voor 3e snachts. We kunnen helleaas geen bar vinden.. Achol free op newyear. Wannneer was dat voor het laatst? uiteindleijk de bus terug genomen en in de trein gestapt richting kingscross. Ook hier zou het zelfs niet meer mogelijk zijn, om een bar in te komen. Alles paalt uit en loopt naar sluiting toe.
Dan maar me bedje in, met het gevoel in me hoofd van een top nacht.

DE volgende morgen wordt ik wakker met een smile op mijn gezicht en barst ik van de energie en gaan de rillingen nog even door mijn lijf na het terug denken aan vanacht. Wat een amazing night was dit.

Deze 1 Januarie was dan ook heel anders als een normale 1 Januarie. Lekker een bakje koffie hallen en in het park gaan liggen. Heerlijk in de zon. Dat is in nl wel anders. Ik ben zelfs nog verbrand.

Laat ik mijn mail op 1 January, ook maar even chekken. Mail van iemand die vraagt of ik nog werk zoek en of ik contact wil opnemen met hen. Dit heb ik dan ook direcht maar gedaan. Ik zie hier alleen altijd ene beetej tegen op, omdat ik bellen niet bepaalt makkelijk vind. Bang dta ik dingen verkeerd ga uitspreken etc. Maar het ging eigenlijk super goed.

Na het telefoon gesprek zou ik mijn cv en foto mailen. Daarna kreeg ik info over de job. Het is een hostel 2 uur binnenlands Perth in. Ik heb ene job in de outback. Ik ga werken in een Country pub:). Ik krijg mijn eigen kamer en badkamer en heb onbeperkt free WiFi
15 January vlieg ik naar Perth. IK kom daar om 9 uur aan en wordt om half 10 opgepikt.

Het maakt me enorm blij, maar ook vind ik het een beetje een eng en raar idee. Iemand ziet alleen een cv, foto van je en spreekt je en keer aan de telefoon en vervolgens heb je een job van meer de 40 uur per week.

Maar ondanks ik dit eng en een beetje apart vindt, vind ik het ook een uitdaging. Deze kans krijg ik nooit meer. en nu kan ik lekker 3 maanden keihard werken en geld sparen.

2 January. Deze dag heb ik meer overleefd als geleeft. Slecht geslapen brak zijn. Dit allemaal omdat ik teveel energy had gister avond, vanwegen me nieuwe job. Dus dan is dat ook hellemaal niet erg:).

Op woensdag 2 January neem ik om 5uur samen met Elin de trein naar centraal. Om vervolgens daar op mijn bus te wachten richting Melbourne. Deze vertrekt om 7 uur pm.

Emaal in de bus klets ik nog even met een zweeds meisje en daarna zet ik me muziek op en droom ik lekkerweg in mijn gedachten. Nu ga ik sinds 3 maanden voor het 1e weer echt alleen reizen. Toch wel een beetje spannend, maar denk ook dat het goed is voor ons beide. Daarbij heb ik wel echt een leuke tijd met Elin gehad:).

De bus rit verliep voorspoedig op dat ik niet kon slapen na. Emaal aangekomen in Melbourne, moet ik zoeken naar mijn hostel. Waar moet ik heen. I really dont know. Na 10min lopen, dan toch maar even bellen naar het hostel. Toaatl de verkeerde kant opgelopen, maar gelukkig vind ik na het bellen, het hostel snel. Hellaas ik kan nog niet inchekken.

Tijdens het aankomen bij het hostel ontmoet ik gelijk een finse jongen en hier heb ik dan ook de helle dag mee opgetrokken. Om 2 uurpm kan ik dna eindelijk inchekken. Lekker een douch nemen en ff lekker gaan liggen op me bed. Opeens wordt ik waker gemaakt door een Americaanse jongen. Wat ben jij aan het doen. KOm ga mee even lopen, dus ik em bedje uit en gezellig hem meelopen. Hij trakteerd me nog op 2 drankjes en hebben een leuk gesprek. Daarna ben ik gaan koken... Voor het eerst weer een redlijk voedzame maaltijd.. Sla met past pesto en zalm uit blik. Hte was eigenlijk super lekker. Na het eten nog even en rondje gaan lopen met dei Finse jonegn die ik eerder onmoet ahd en tegen een uur of 12 ben ik gaan slapen ik ben totaal gebroken.

Vrijdag 4 January wordt ik om 9 uur wakker gesmst door die Finse jongen of ik mee ga naar het strand. Dat klikt als een goed idee. Om 10 uur sta ik dna ook buiten onbeten en al. Hellaas moest je voor het strand een ov kaart anschaven die je dus aallen in Melbourne kan gebruiken. Dit vond dei Finse jonegn het geld niet waard. IK ga dit zekker nog wel een keer doen. Uitendleijk zijn we agan lopen door het centrum en hebben we verschilde gebouwen, museas, parken en enderig avn der luxe gebouw gezien. In dit gebouw mocht ej normaal alleen binnen emt ene tour, mar omdat ik het zo lief vroeg mochten we even ene rondje lopen.. Ik voelde me daar net een Prinses. Wat een mooi luxe gebouw het leek wel een enorm exspensiv hotel/louge bar, van 6 levels. Aan eht einde avn de dag mijn favorite coffie van 1 dolar gedronekn en nog even lekker gekletst.

Daarna terug naar het hostel en hebben we samen gegen. Erg leuke dag gehad.

's avonds heb ik gemeet met Violla en Katta 2 Duise meisjes die ik voor het eerst in Sydney heb ontmoet en daaran heb ik Kata nog in Brisbane onmoet. We hebben samen goon gedronken ook was er nog een andere duitse jonegen uit mijn kamer bij. Later hebben we de verry naar Sindcilda genomen en hebben we daar ana het starand gezeten en egzellig egkletst en gedroken. Tegen een uur of 3 hebben we de Taxi terug genomen. en zijn Katta en Violla nar hun apartement terug gegaan. IK ben met de Duiste jonegen nog even ene rondje gaan lopen opzoek naar een club die we niet konden vinden hellaas. Toen zijn we maar naar de bar van het hostel gegaan, waar eigenlijk niks te bleven viel en al op sluiten stond. Toen nog maar even gezellig buiten gekletst en tegen een uur of 4 gaan slapen.

Wat 5 January ik wordt na 12 uur waker en eet mijn breakfast om half 2pm. Dit is het laatst ooit in Australie. Maar toch was het wel even heel lekker.

Onderdtussen ben ik morgen al weer 4 maanden in Australie en heb ik nog 10 dagen in Melbourne te gaan, voordat ik met mijn job begin.

IK hoop dat ze daar een computer hebben die ik kan gebruiken, zodat ik afentoe me blog kan update.

Heel veel liefs Myrna



  • 05 Januari 2013 - 11:53

    De JoJoos:

    Wouw , dat wil ik ook wel elke dag wakker worden gemaakt door een leuke jongen en dan ook nog elke dag een andere. Bofkont ;) :P
    Leuk dat het gelukt is om een baan te vinden en dan ook nog voor drie maanden en nu maar hopen dat het een leuke baan is , maar dat zal vast wel! Het is in ieder geval in de horeca , maar niet vergeten om aan de goede kant van de bar te gaan staan he , je bent nu al zo gewent om aan de bar te staan in plaats van er achter dat de vergissing gauw gemaakt is natuurlijk :P :)

    Groetjes Jos en Jolanda

  • 05 Januari 2013 - 16:28

    Willie Jansen:

    Hoi Myrna,

    Klinkt allemaal fantastisch. Lekker niks doe en alleen maar vakantie vieren en vooral nieuwe mensen ontmoeten.
    Leuk je verslagen te lezen. Je wordt steeds zelfstandiger, Alleen maar goed voor je. Voor je werk. Maak er wat van en vindt het vooral leuk.

    Liefs mama

  • 10 Januari 2013 - 17:30

    Marjon Veenhuizen:

    Hoi Myrna

    Leuk om je verslagen te lezen, ik heb bewondering voor je hoor zoals je het allemaal doet, geweldig.
    Ik hoop dat je het werk leuk gaat vinden want je hebt natuurlijk je geld wel nodig.

    Hoe staat het met de hitte want wij lezen hier in de krant dat er ontzettend veel branden zijn door de warmte heb jij daar ook veel last van? Ik hoop van niet voor jou.

    nog heel veel plezier en hoop snel weer iets van je te lezen.

    Groetjes en xxxx van Marjon

  • 14 Januari 2013 - 16:56

    Ria:

    Hoi Myrna,

    Goede reis naar Perth!
    Ben benieuwd hoe het daar met je gaat...spannend allemaal.
    Geniet er nog maar van het is hier trouwens winter echt koud brrr
    Gr Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrna

Hoi allemaal, Mijn naam is Myrna 23 ik heb net mijn studie facilitair management afgerond en per 4 september ga ik een jaar reizen en werken in Australië.

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 13057

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 04 September 2013

Mijn eerste reis naar Australie

Landen bezocht: