Happy happier - Reisverslag uit Cairns, Australië van Myrna Jansen - WaarBenJij.nu Happy happier - Reisverslag uit Cairns, Australië van Myrna Jansen - WaarBenJij.nu

Happy happier

Blijf op de hoogte en volg Myrna

29 November 2012 | Australië, Cairns

Hello dear people,

Het is al weer even geleden, dta ik voor het laatst een reisverslag heb geplaatst.

Ik zal jullie vast een ding verklapen. Of naja eigenlijk zegt de titel, van mijn reisverslag al genoeg.

Weer even terug komen op Innisfail.. Eigenlijk vergeet ik deze anderhalve week liever en ban ik em uit mijn leven. Maar zal jullie er toch nog een klein stukje over vertellen.

Het weekend van 16 november.. Daarvoor is er niet zoveel gebeurd, dus zal vanaf hier beginnen. Vrijdag avond tellefoon gaat.. Danny een jongen die ook in Innisfail werkte gaf zijn telefoon aan mij, omdat rick mij nodig had. IK mocht zaterdag morgen een dagje gaan werken. IK moest om half 7 klaar staan om opgepickt te worden. Ik was hellemaal blij deze avond en barste van de energie... Om 9 uur gaan slapen om, om half 6 op te moesten ging voor mij dan ook niet werken... IK heb gewoon bijna niet geslapen. Gelukkig was de job tamelijk easy:).

Ik heb deze helle dag in een sqoat moeten rijden en deels in een gewoone car om de vogels te verjagen.. Hoe makkelijk kun je geld verdiennen... Alleen toch had ik het het einde van de dag wel echt gehad.. Want het was flink boring.. DE helle dag allleen in een car zitten. Zondag mocht ik het zelfde doen, alleen dan de helel dag in een normale car rijden.. Met me eigen music op. Dit was dus wel echt super chill..

Hellaas was de job maar voor 2 dagen, of naja deze job had ik ook niks gevonden, om dagelijks te doen... Maandag avond Rick komt naar ons toe second job... Hij had eigenlijk een guy nodig maar een girl was ook wel goed.. De helle dag in de volle zon werken.. Vervolgens na de lunche break papajas plukken... Dit is niks voor mij,. Ik kreeg die dingen niet los.. IK ben niet stabiel genoeg om met 3 zware papajas een lader op en af te gaan... Neej ik wil dit niet meer... IK zat er even heel goed doorheen tijdens deze job.. Het kwam zelfs in me op als ik hierdoor een paar maanden eerder naar huis zou moeten, dan moet dat maar.. IK wil de time of my live hebben en dat heb ik hier in tegendeel.

Eemaal terug bij het hostel... Zonnesteek opgeloppen.... Tegen Elin vertelt, dat ik hier weg ga. Gelukkig dacht zij er presies het zelfde over. Zij moest nog 1 dag extra werken en toen zijn we woensdag vertrokken. De baas was behoorlijk pist of, but dat kan me geen ene zak scheelen ik ben hier weg. NU is het tijd om weer te gaan genieten van Australie.

Woensdag 16.25 bus nemen richting Cairs.. Woo wat voel ik een rust in me lichaam, maar eigenlijk ben ik ook echt hellemaal op.

Eenmaal aangekomen in Cairs worden we opgepickt door een shutel bus en hebben we ons plekkje ingricht.. Gratis diner gegeten nog even met iemand gemeet die we hadden ontmoet en toen was het toch echt bedtijd... We waren allbei hellemaal op lekker slapen.

Donderdag... Shopping time.. Heerlijke dag... Pannekoeken eten met wat mensen die we hebben leren kennen, goon drinken en lets the party started.. Dit was gewoon een avond die we weer nodig hadden. De helle avond gratis uitgeweest.. Girls night met gratis chanpange, dat organiseren ze hier regelmatig, dus ja dan maar gebruik van maken als het toch moet;).

Vrijdag opstaan.. Pff brak maar dta was het zeker waard. Voel me stukken beter dan een paar dagen geleden. We gaan een van huren, met wat mensen die we hebben leren kennen. 4 dagen rond trekken:).

Zaterdag morgen 10 uur van ophalen en dan gaan we hoor:) met de van weg uit Cairns. We hebben zoveel onwijs gave dingen gezien:). Van beaches tot national parken echt super gaaf. Op gratis camings in de outback overnachten, koud douche of niet;) en dan ook nog is bijna een kangeroe voor de car die even voorbij komt springen;).

Uiteindelijk kwamen we dinsdag avond terug en toen zijn wij ingechekt in ons hostel.. Gratis gaan dineren.. Was niet heel gewedig marja het is free food.. En ik ben toch echt een backpacker die niet zoveel te besteden heeft. Daarna ons zelf getracteerd op sider met rasbery:)... en go to the Giligans... Na nog egen woord gesproken te hebben, met wat jongens staan de jugs met sider al voor onze neus... Wij stonden echt te kijken van wat is dit... Maar uiteindleijk een top avond gehad.. Deze avond was de start van ELin haar BIrtday.. DIt was dus zeker een goede inleider.

Woensdag Happybirtday girl:D ELin is nou Oficeel 21... IJsje hallen om het te vieren, daarna lekker aan de lagoon liggen.. Kleurtje moet ook bijgehouden worden en vervolgens lekker met mama gebeld, die had ik ook weer anderhalve week niet gesproken. Was wel even heel raar. Ik leef hier echt met de dag, maar gister merkte ik even dat ik thuis echt miste. Dat vond ik wel even heel gek om te voelen.. Normala gesproken denk ik wel aan mijn fam en friends, maar nooit om zo'n bewuste manier.

Nu gaan we gezellig uiteten met wat mensen voor Elin haar birtday.. We hebben deze avond zelfs nog birtday cake gegeten..

En toen was het al weer donderdag 28 november.... Woo echt bijna 3 maanden hier..... Wat vliegt de tijd...


Zo deze blog is al weer wat postiever volgens mij:D en als hij het niet uitstraald, zal ik jullie vertellen dat ik em zeker weer top voel:)

Heel veel liefs Myrna


  • 29 November 2012 - 19:20

    Willie Jansen:

    Myrna, super, dat het zo goed gaat. Jouw motto vooral genieten houdt je goed in ere. Feliciteer Elin van ons. Ik hoop dat je volgende blog net zo positief is. 8iefs mama

  • 30 November 2012 - 10:34

    Marjon:

    Hoi Myrna

    Ik vindt het erg knap van je hoor wat je allemaal doet daar in het verre Australie.
    Geniet ervan want het is voorbij voordat je het weet en dan zit je weer in t koude Nederland, en moet je het werkzame leven weer op pakken.

    Nog veel plezier
    Groetjes Marjon

  • 07 December 2012 - 17:02

    Ria:

    Hoi Myrna een berichtje uit een besneeuwd Nederland het is hier echt winter maar dat wist je misschien al.
    Als ik jou blog dan lees over een zonnesteek dat is wel een heel verschil.
    De tijd vliegt je hebt er al een kwart opzitten!!
    Hopelijk vind je nu wat leuker werk..
    Gr Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrna

Hoi allemaal, Mijn naam is Myrna 23 ik heb net mijn studie facilitair management afgerond en per 4 september ga ik een jaar reizen en werken in Australië.

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 13074

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 04 September 2013

Mijn eerste reis naar Australie

Landen bezocht: