From Cairns to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Myrna Jansen - WaarBenJij.nu From Cairns to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Myrna Jansen - WaarBenJij.nu

From Cairns to Sydney

Blijf op de hoogte en volg Myrna

27 December 2012 | Australië, Sydney

Dear friends,


Het is al weer enige tijd geleden, dat ik een reisverslag met jullie heb gedeeld. Daarom vond ik het wel weer eens tijd voor een update.

Ongeveer een maand geleden, heb ik mijn laatste verslag vanuit Cairns met jullie egdeelt. Ondertussen ben ik aangekomen in ow maar al te bizzy Sydney.

Vanaf mijn laatste verslag, is er niet ontzedend veel gebeurd, maar zal jullie even een kijk in mijn backpacker leven geven.

In Cairns zijn de dagen erg snel gegaan en heb ik ook weer erg leuke mensen ontmoet. In Cairns ging het leven eigenlijk zo. Opstaan, douchen, eten, lagoon, film kijken en 's avonds uit of een lekker chil avondje houden. Het voelde eigenlijk als 5 weken echt tot rust komen.

In het begin zag ik erg tegen Cairns op, niet om hier te zijn, maar wel om deze lange tijd door te komen.

De eerste weken, heb ik vooal met Elin en Milou opgetrokken.

Deze weken heb ik ook nog een cruise gedaan(Vrijdag 7 november), op een bood om te gaan snorkelen en duiken. Dit was me een trip. Ik ebn neit het type voor een boodtrip.. Pff was zo ziek in eht begin. Gelukkig an enige tijd op de bood ging dit beter. Op de bood heb ik eerst gesnorkelt.. Echt snorkelen in de Great Barrier Reef.. en zelfs geprobeerd te duiken, hellaas ging dit mij niet zo makkelijk af en na een aantal keren proberen, ben ik er dan ook mee gestop. IK probeer het misschien later in mijn reis nog wel is een keer. Maar ik heb wel de Great Barrier Reef gezien:D.

Tijdens deze boodtrip ook weer een apaar leuke mensen leren kennen Eva, Linda en nog een jongen. Na de tour hebben we dan ook afgeproken om samen te gaan eten. Om half 8 hadden we dan ook emt ze 5e afgesproken in de woolshed. die jongen was niet mee gegaan, maar Milou ging daar in tegen wel gezellig mee.

Tegen een uur of 10 was ik nog, maar alleen met Eva over en hebben we een super leuke stap avond gehad :D

De zaterdag erna, was ik natuurlijk brak;)marja dat akn em niet zoveel schelen, als ik een leuke avond heb gehad.

Ook zaterdag avond weer gezellig gemeet met Eva, Linda , Milou en Elin. We begonnen de avond met ze 5 uiteindelijk zijn EVa en ik naar een andere bar gegaan en uiteindleijk bleef ik alleen over;). Maar toch was het echt een top avond:D.

De rest van de week, maar weer even bijkomen van deze dagen, stappen, amar als ej zo kunt relectsen en niks moet, dan gaat dat erg makkelijk.

Vrijdag de 14e zijn Elin en ik vroeg opgestaan, want we gingen een tour doen naar Captribbilaition. Deze trip hadden we eerder al gedana met de fan, maar we hadden deze tour al een stuk eerder geboekt in een paket. Het was eigenlijk niet meer dan leed vermaak. De helle dag in een busje zitten en er afentoe een keer uitstappen. WE zijn daarom ook erg blij dat we deze tour al zelf, hadden gedaan met de fan.

Dit weekend veder even lekker rustig gehouden.. Toen was het zondag.. Leuke muziek beden. IK ben met Tamara naar beden gegaan. Dit is ene meisje uit onze kamer die ik heb leren kennen. IK heb een poos met haar anar de bands geluisterd;).. Daarna nog even gepraat emte en van de bandleden en nog uit geweest. Dansen in de Gilgins:)

Toen was het al weer maandag de 16e dagej Lagoon dan maar!

Dinsdga de 18e?? Bijna bijna jarig.... Deze avond zijn we dan ook wezen stappen. Om 12 uur persies werd ik dan ook 24.. Verjaardags muziek.. GRatis drankjes en een top avond . Genoten ik voelde me deze avond echt echt jarig, terwel ik dat echt niet had verwacht.

Woensdag, waker worden met en enorme kater, maar dat mag na je verjaardag toch wel? ' s avonds nog uit eten geweest en toen was ik al geen birtday girl meer.

Donderdag de 21ste ben ik met iemand die ik had leren kennen, naar een super vet stuk gerden. Daar kon je de heel Cairns zien in het donker. Je zag dus allemaal lichte echt vet.

Vrijdag al weer. Elin en ik leerde deze middag en stel duitsers kennen, die ons een party bus wilde aansmeren.. WIj maar zeggen dat we dit al lang gedaan hadden..(eigenlijk niet dus).

Maar ook vroegen ze ons mee uit. Deze avond ben ik dan ook met Tamara daar naar toe gegaan. Het waren uiteindleijk een beetje vreemde jongens, dus wij hadden het al snel met ze gehad.

Zaterdag en zondag laatste weekend in Cairns en lekker rustig aan gedaan.

Maandag vroeg op wachetn op Cairns Airport op onze vlucht. Mandag eind vand e dag kwamen we aan in Sydney.. RIjden met een shutelbus naar ons hostel.. Wat voor ene achterstands wijk rijden we nou in. NOu dat leek het niet aleen. Het hostel lag er ook in. Genaamd kingscross. Het viel op het eerste moment dan ook erg tegen.

Deze avond boodschappen gedaan voor kerst.

Dinsdag middag naar het apartemnet van Milou gegaan met ELin en Tim. Hier hebben we echt een super gezellige dag en avond gehad en heerlijk gegeetn met elkaar.

Woensdag ben ik met Tim gezellig even de stad in geweest boxing day.. Geen 2e kerst dag maar alle winkels zijn open. ZO druk heb ik eht nog nooit ergens gezien. Er waren gewoon rijen om een winkel in te komen.

Kerst weer overleefd...... Op naar newyear.. Op naar Melbourne en weer alleen reizen. Dit zal wel weer even wennen worden, aangezien ik nu bijna 3 maanden met Elin heb gereist...


Niet zo'n enorm spectaculaire blog, maar zo weten jullie dat ik nog in leven ben.

Liefs Myrna




  • 27 December 2012 - 14:25

    Irene:

    Lijkt me gek om je verjaardag en kerst daar re vieren. Maar mooi dat je het zo naar je zin hebt gehad! Nog iets gekocht tijdens boxing day, of kwam je de winkels niet in :P
    Liefs

  • 31 December 2012 - 10:12

    Wiillie Jansen:

    Lekker he zo'n luilekker leven Maar nu weer wat aktie. Daar ben je tenslotte voor gegaan. Dingen zien en meemaken. Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrna

Hoi allemaal, Mijn naam is Myrna 23 ik heb net mijn studie facilitair management afgerond en per 4 september ga ik een jaar reizen en werken in Australië.

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 13066

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 04 September 2013

Mijn eerste reis naar Australie

Landen bezocht: