My last days in Australia - Reisverslag uit Perth, Australië van Myrna Jansen - WaarBenJij.nu My last days in Australia - Reisverslag uit Perth, Australië van Myrna Jansen - WaarBenJij.nu

My last days in Australia

Blijf op de hoogte en volg Myrna

23 Januari 2013 | Australië, Perth

Hello Dear people,

Toch nog maar even een blog schrijven, voordat ik dit prachtige land ga verlaten.

Donderdag bijna een week geleden, heb ik jullie vertelt, dta ik donderdag de 24ste terug vlieg. Dat is om presies te zijn morgen. Morgen neem ik dan ook de shutel naar het international airport om 11.25 en vlieg ik om 15.45 als alles verloopt zoals geplant terug naar Nederland en zet ik om 10.45 mijn voeten weer op Nederlandse bodem.

Waar waren we ook al weer, wat heb ik afgelopen dagen ook al weer uitgespookt. Te veel om eigenlijk te beschrijven, toch ga ik jullie het ene en ander even vertellen.

Dag 1 vrijdag 18 January wordt ik om 5.15 wakker, om vervolgens om 7.15 opgepikt te worden, voor een trip van 4 dagen.

Als eerste zijn we uren aan het rijden en komen we uiteindelijk uit bij pinnacles dit zijn een soort bergen van zant, klinkt niet heel intressant, maar als jullie de foto's straks zien dan, vinden jullie het denk bijna net zo fantastic als mij.

Vervolgens rijden we door om een lunche te doen op een prachtige plek.

We hebben gaan de weg vershilde national parken bezocht en fantastische dingen gezien. Zelfs tijdens het rijden, wilde je je ogen eigenlijk liever niet sluiten. Wat is de west kust prachtig

Na dag een komen we uiteindleijk in eenderig van der gat uit genaamt kalbarri. Hier slaap ik voor het eerst in een 4 persoons kamer en lig ik ook al tegen een uur of 10 te pitten, om vervolgens de volgende dag weer om 5.15 op te staan.

Om 7 uur vertrekken we dan ook naar een National park.. Pff wat is het al warm om 8 uur s' morgens Lopen en fantatische natuur zien. Ik ben nog wezen apseilen, wat echt heel erg gaaf was:).

Daarna zijn we door gegana nara het volgende National park ook super amezing. het is bijna niet te beschrijven hoe mooi het daar was. Hellaas loop ik hier ook een zonnesteek op en ben ik echt goed ziek hiervan.

Gelukkig was er een nurse bij en zij gaf me wat spul waardoor mijn zout weer op een nornmaale hoogte kwam. Terwel ik toch echt meer dan zat had gedronken.

Vervolgens rijden we langs verschilde stranden en komen we uiteindleijk 's avonds aan in Monkey mia. Na een bbq ben ik dan ook weer direct gaan slapen, om me hopelijk morgen weer de oude te voelen.

IK werd zondag dan ook energiek wakker:). Oeii wat zien we nou in de zee dolfijnen en wat ben ik close bij ze. Dit was echt de meest geweldige ervaring ever. Hierna zijn we naar verschilde stranden gereden en daar weer prachtige foto's te maken, ook komen we aan bij Shark bay wat is dit mooi om te zien. Je ziet dolfijnen van een afstand springen en nog veel meer.

We rijden gaan de weg nog langs verschide roadhouse.. Roadhouse staan over het algemeen alleen in de outback en hier komen voornamelijk trukkers langs.

Zo komen we dan ook op onze slaap plek in een farm terecht in de middel of the outback.. Pas op voor snaks en spiders en ander ongedierte.. Doe je slaap kamer deur altijd dicht en neem een lantaarn mee als je naar de wc gaat 's nachts.

Ik slaap hier mijn laaste nacht van de tour in een kingsise bed voor mij alleen en deel de 6 persoons kamer, enkel met een ander meisje oh wat heerlijk. Hier had ik niet van durven dromen.

Vervolgens om 5.30 wakker worden, ontbijten en om 7am weer vertrekken voor onze laaste dag. We rijden naar een plaats in Australia met een eigen koning en koning dit staat dus los van alles in Australie.. Hier is geen tax genaamt HUTT RIVER PROVINCE SECEDED sinds 21 april 1970. Hier kon ik dus ook mijn 2e stempel in mijn paspoort laten zetten. Hte is een mega storry.. Ookal kosten het mij wel wat moeite om hem te verstaan.. Het is een echte Australiese man met ene mega acsent en hij prate maar achte elkaar door.

Vervolgens rijden we door naar een wildlife park.. Dit is totaal iets anders dan een zoo. Hier worden dieren voor tijdelijk gehouden omdat zij bijvoorbeeld tijdelijk niet in de vrij natuur kunnen leven. Hier heb ik dan ook een baby kangeroe vastgehouden een snake om mijn nek gehad en kangeroes uit mijn hand gevoet een helle gave ervaring die ik niet had willen missen:).

Hierna rijden we nog naar een strand, om hier een de laatste lunche te doen, voor we weer terug naar Perth rijden. Nu 5 uur in de bus zitten om vervolgens om 6 uur weer in Perth aan te komen.

Hier maar gelijk even boodschappen doen en koken. Na mijn diner finly een van mijn laatste backpackers meals, ga ik naar mijn kamer om mijn bed klaar te maken. Whatt hier kan je toch niet op slapen?? De spiralen voel het gewoon als je het bed aanraakt. Gelukkig is er een jongen in mijn bed die morgen weg gaat en kon ik zijn bed nemen. UIteindleijk heb ik nog best prima geslapen.

Dinsdag mijn bed verwisselt... What waar is mijn eten,. IK zoek de hele vriezer door, maar negens te vinden.. Shit naja gelukkig kan ik hier snel weg. De helle dag loop ik veder door de stad. NOg even langs de bank om mijn geld te regelen ivb met dat ik nog wat egld op mijn Australische rekning heb staan en deze op moet zegen. Nog even lekker van 35 graden genieten en een ijsje eten en dan ben ik om 6 uur weer in mijn hostel. Lekker noodels eten met mais en zo is mijn dag weer over.

Vandaag na een nacht heerlijk geslapen te hebben wordt ik wakker en ga ik maar ontbijten met het gratis wit brood.. Nou hier kom ik maar weer is achter dat witbrood niet mijn ding is.. Dit vult voor geen meter. Vervolgens raak ik nog ene tijd emt een Engelse jongen aan de praat en loop ik naar benden om mijn shutel naar het Airport te boeken.

Daarna naar het internet cafee gelopen, waar ik nu mijn blog typ om mijn tijd schema van mijn vlucht uit te printen en zo nog maar ff lekker de stad in en mijn laatste dag van zonig/mooi AUstralia genieten. Want morgen is het zover dan vlieg ik naar Nederland.

Wat was dit een ervaring. Australie is een ervaring om nooit meer te vergeten en mijn beste beslising ooit.

Dit was mijn laaste blog vanuit Australie dan.

Heel veel liefs Myrna en tot heel snel ik heb heel veel zin om jullie allemaal weer te gaan zien, na bijna 5 maanden. Volgens mij wordt dit echt heel gek......


  • 23 Januari 2013 - 16:22

    Yvonne:

    he myrna
    goede vlucht
    zie je groet yvonne
    knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrna

Hoi allemaal, Mijn naam is Myrna 23 ik heb net mijn studie facilitair management afgerond en per 4 september ga ik een jaar reizen en werken in Australië.

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 13072

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 04 September 2013

Mijn eerste reis naar Australie

Landen bezocht: