Never feel this before - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Myrna Jansen - WaarBenJij.nu Never feel this before - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Myrna Jansen - WaarBenJij.nu

Never feel this before

Blijf op de hoogte en volg Myrna

02 November 2012 | Australië, Airlie Beach

Hello dear people,

Zoo wat gaat alles hard hier. Ondertussen ben ik dan ook al weer bijna 2 maanden in Australie.

Het is best een raar idee, om je dat te bedenken. IK ben dan ook echt in het hier en nu aan het leven. Natuurlijk denk ik ook wel aan jullie:).

De tijd vliegt hier echt. Ik wist gewoon niet dat ik zoveel kon doen in 2 maanden tijd.

Mijn laatste dagje dinsdag 23 oktober heb ik voor het eerst in het wild een koala en dolfijnen gezien echt fantatish. Dan merk je pas echt dat je in Australie zit.

Woendag morgen heb ik Noosa verlaten en ben ik richting Harvey Bay vertrokken:). Hier kwam ik dan ook in de middag aan en heb me die dag pima vermaakt met de mensen om mij heen:).

Donderdag was er niet echt veel te belven by het hostel, but er was een bijeenkomst voor de fraser island tour die ik geboekt heb om 4 a clook in the afternoon:). Na deze bijeenkomst met alleen maar informatiefe dingen, zijn we boodschappen gaan doen, voor de tour.

Vrijdag morgen Wake up at 5am to early.... Omkleden, breakfast etc. Vervolgens uitchekken en wachten totdat onze gate komt... Die zou er dus dan ook al om half 7 zijn. Om 7 uur komt er iemand aanlopen er is somthing happend with the ferry we take the ferry ad 10am you can do what you whant now.... Shit happend... Voor nothing zo early opgestaan. Maar ja that happend kunnen we toch niks meer aandoen. Om 9 uur hebben we dan ook naar een film gekeken over de gevaren van het drive in Austarlie op fraser island. Hellaas deed de movie het niet zo goed en konden we niks zien over de gevaren van de Dingos, maar dit zou ons later verteld worden.


Nou daar vertrokken we dan in de auto richting de verry. Super gaaf uitzicht vanaf de verry. Wou wat is dit fantastic.

De tour duurt 3 dagen in deze dagen heb ik dan ook ontzedent veel gave dingen gezien. Eerste spot een dingo en deze zijn dan ook erg gevaarlijk. WE moesten dan ook 's avonds met een dingo stick naar de wc... Owja die was er niet bedenk maar waar je dat doet...... Douchen kon dus ook niet deze 3 dagen, maar buiten dat heb ik zoveel mooie dingen gezien zoals een natuur oerwout... een berg diet totaal van zand was. een rivier waar je het water gewoon uit kon drinken en je van de ene naar de andere kant bracht...een soort van woestijn achtige omgeving, super gave chanpange pools Driven over het starnd. MIjneerste keer drive in AUstralie en dan gelijk over het strand. Dit was amzing. We sliepen dan weer in tentjes en 's avonds gezellige avonden met goon.

Op zondag kwamen we dan ook weer terug bij het hostel en, omdat we het ongezonde eten van de afgelopen dagen nog niet zat waren hebben we maar pizza bestelt. IK had eigenlijk ook geen energie meer voor iets. Was blij toen ik rond een uur of 11 in mijn bedje lag.

Maandag morgen uitchekken, bus boeken en Harvey Bay verlaten. Op naar Agnes water. Hier kwam ik dan ook in de avond aan, mee gedaan met een bbq en daarna nog een kamp fire gemaakt met wat mensen erg gezellig.

dinsdag er na een internet cafee opgezocht om de witsundays te boeken en een walk gemaakt van bijna 5 uur naar 7070... DIt was echt te lang en ik kon ook echt niet meer hier na. Vervolgens lopen we terug en begint het te regen... Doorweekt aangekomen in de supermarkt voor some food. Heerlijk een warem douch van zo'n half uur.. Lovely:). Lekker eten en een filmavondje met engelse drop en limonade.. Klikt saai, maar aftoe heb je dat echt wel ff nodig:).

Woensdag... Boring day, uitchekken, telefoon en mp3 opladen, boodschappen doen, eten en vervolgens de nacht bus pakken richting Airlie beach... Wat is dat toch verschrikkelijk... Wanneer ik 4 uur overdag de bus neem slaap ik als een roos en wanneer ik dus een nacht door moet slaap ik nog geen 2 uur met 2 zit plaatsen voor mij alleen... WHY?

DOnderdag morgen aangkomen hier om 7 uur en behoorlijk brak zijn. IK heb het gevoel van een goede kater terwel ik niks gedronken heb.

Dagje lagoon dan maar... Prima vermaakt en nog even een beetje bijgeslapen daar onder de palmbomen en weer iets meer kleur gekweekt:). 's avonds zijn we gaan eten hier.. Bestel ik met mijn dome kop boritos en ik me bedenken dat dit toch van die gevullde wraps waren warren het chips met surecream en advocado creme fet lekker, maar voor avond eten... Dit doe je een keer en nooit weer. Deze avond had ik eigenlijk het plan om niks te doen en te zorgen dat ik morgen uitgerust naar de witsudays ga... Maar dit plan veraderde toen ik opeens in gesprek kwam met 3 nl jongens. Op dit moment ben ik trouwens weer met Elin. Toen gingen we maar aan de side beer with limonde.. Dit drink je ook echt als limonde.. Erg gezellige avond gehad... Alleen dei nl wordt ik nu wel echt zat... To much.... Toch maar tegen 10e gaan slapen, want na een ancht niet geslapen te hebben en tour geboekt hebben van behoorlijk wat money, vind ik het toch echt zonde om daar brak aan te komen.

Vrijdag de 2e al weer vandaag.... Wake up at 7am pff too early.. Maar we moesten in chekken tussen 8 en 9 voor de witsudays... Nu wachten en me vermaken achter de computer tot dat we kunnen inchekken.. Eindelijk weer ff tijd om alles te chekke:)...

Till soon:)

Dikke kuss Myrna

  • 02 November 2012 - 14:35

    Marjon Veenhuizen:

    Hoi Myrna

    Leuk om je verslagen te lezen zo te zien heb je het er erg naar je zin.
    Jij ook nog gecondoleerd met je oma.
    Ik vindt het wel knap van je hoor want sommige dingen zijn ook best wel eng.
    Heb je ook nog werk gevonden,want je schreef dat je moest solliciteren als oppas.
    Verder wens ik je heel veel plezieren doe voorzichtig.

    Groetjes
    Marjon


  • 02 November 2012 - 18:18

    Willie Jansen:

    Hoi Myrna,

    We zijn blij were wat van je te horen. Ik ben vooral supertrots dat je het allemaal zo goed doet. Ik begin er nu pas aan te wennen, dat je er niet meer bent. Ik hoop vooral, dat het superleuk is en volgens mij lukt dat aardig. laten we gauw weer een keer skypen. Liefs mama,
    xxx

  • 05 November 2012 - 13:46

    Irene:

    Klinkt super leuk allemaal Myrna. Lijkt mij een erg mooie natuur daar.

    En wat leuk dat je zoveel verschillende mensen leert kennen op zo'n reis he!

    Dikke zoen!

  • 13 November 2012 - 21:31

    Ria:

    Hey Myrna,

    Je bent het nog steeds niet zat zo telezen in het verre Australie...
    Wat het weer betreft mis je hier niks !!
    Ben benieuwd hoe je de decembermaand gaat ervaren daar.
    Gr Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Myrna

Hoi allemaal, Mijn naam is Myrna 23 ik heb net mijn studie facilitair management afgerond en per 4 september ga ik een jaar reizen en werken in Australië.

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 13073

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 04 September 2013

Mijn eerste reis naar Australie

Landen bezocht: