Travel to Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Myrna Jansen - WaarBenJij.nu Travel to Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Myrna Jansen - WaarBenJij.nu

Travel to Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Myrna

26 September 2012 | Australië, Brisbane

Lieve mensen,

Wat is het toch een raar een idee dat ik al weer bijna 3 weken in Australie ben. De tijd vliegt hier echt, okal heb ik het idee dat ik heir al veel langer ben.

Nou waar zullen we eens beginnen.

Zaterdag de 15e ben ik van af Sydney naar Newcastell gereist per bus. Dit was een simpel reisje van 2.5 uur. Voordta ik vertrok nog een hele leue dag gehad en van een aantal mensen voor tijdelijk afscheid genomen.

Eemaal aangekomen in Newacasell dacht ik echt what the hell is dit. Opzich een super gezllig hostel, maar Newcasel ik dacht hier ga ik em echt totaal niet vermaken. Alles zag er zo saai uit. Ook de mensen in eht hostel keken de helle dag maar tv. Ik had in dit hostel 2 nachten geboekt en heb me er uiteindleijk tot hoever dat kon wel vermakat. Dagje starnd met wat mensen uit het hostel en veder niet zoveel.

Uiteindleijk ben ik maandag morgen met de bus naar Byron Bay vertrokken. Na een bus reis van 12 uur was ik toch wel echt gebrokken in het hostel aangekomen. Maar toch kreeg ik energie van alles daar. Er kwam een heel ander soort volk, maar eht waren zulke leuke mensen. De eerste avond ben ik een drankje wezen doen met een jongen die ik had leren kennen, hij wilde het niet zo laat maken. Eemaal op de terug weg naar huis 12 uur 'snachts kwam ik in het busje ene super aardige jongen tegen waar ik echt een paar uur mee geraat heb. Ook de dag erna heeft hij mij dus Byron Bay laten zien en hebben we samen gekookt. Na het koken was er een talent show en daar hebben we met een hele groep nagekeken. Dat was echt super.

Woensdag ben ik mat wat Duitse jongens van het hostel naar het strand geweest en hier zijn we dan ook de helle dag gebleven. 's avonds heb ik nog met wat mensen gchild en kwam ik nog een opaar Nederlandse mensen tegen wel ben ik redelijk vroeg gaan slapen. Ik had een zonnesteek en was dus goed ziek en enorm verbrand.

Donderdag voelde ik me gelukkig veel beter en heb ik de helle dag opgetokken met Simone een meisje uit Nederland en op de weg naar eht centrum kwamen wij Rene tegen ene ander Nederlands meisje,. We hebben de hele dag met zijn 3e opgetrokken en 's avonds samen Tacko's gemaakt en wijn gedroken. Het was echt een super gezellige dag.

Vrijdag heb ik weer een lekker dagje gehad met de meiden en 's avnnds weer lekker gechild.

Zaterdag zijn wij vroeg opgestaan en zijn Simone en ik naar Nibin geweest. Dit is echt een stadje waar alles rond om drugs heel vrij is. Wij hadden echt een tour geboekt en waren er dus met een bus heen gegaan. Eemaal aangekomen mochten we daar anderhalf uur rond lopen en om de haver klap werd er gevraagd koekies meisjes. Dit is echt zo not me. Maar ik vond het wel erg leulk om alles daar te zien en we hebben daar ook weer een nl jongen ontmoet. Vervolgens zijn we naar een plaats geweest waar we gingen BBQ:) ze haden zelf veggie burgers top voor mij dus:). Daarna zijn we nog naar een waterval geweest waar we in mochten zwemmen dit was dan ook super gaaf, alleen heb ik niet gezwommen. Want dit was best wel eng. 'savonds toen we terug waren hebben we ons omgekleed en zijn we riochting club monkies gegaan. Daar hebben we gedineerd voor 5 dolar. Vist with chips pasta en een glas chanpange. Daarna zijn we terug gegaabn naar het hostel om daar nog wat wijn te drinken en te chillen. Hier waren we dan ondertussen met REne Simone ik en Bart, maar uiteindelijk verlieten we het hostel met een nog grotere groep mensen.

Wat een mazel ik en Simone kwamen binnen en kreegn als enige een gratis bon voor een drankje. Eemaal in de club zeg ik van ik ga de drankjes wel hallen. Alleen vervolgens zie ik Simone en geen ander benkents meer. Ik zoeken loop ik oppeen naar achter en sta ik nog geen halve meter achter een paar manelijke strippers. Het wa sLadys night en ze ginegn helelmala naakt dta was nog is het geniaale haha ik dacht echt what the fucck. Gelukkig vond ik de ander die avond wel weer en hebben we echt een top avond stapen gehad.

Zondag flink uitgeslapen en de rest van de dag smane met Rene op het strand doorgebracht. Die avond hebben we afscheid genomen van Rene. Want zij ging weer opweg naar huis. Simone en ik hebben die avond smamen tostis gemaakt met geraspte kaas haha dit werkte dus not. Die avond was onze laaste avond in Byron Bay en hier hebben we dan ook zekker van genoten.

Manadag moregn alles opgeruimd en hebben we de bus gepakt richting BRisbane. Na ogeveer 4.5 uur kwamen we daar aan en zijn we naar een hostel gaan zoeken. WE sleipen bijde in ene apart hostel. Want het hostel war zij wou slapen was nog al expensive. Na emaal alles gedaan te hebben zijn we de stad ingegaan en heb ik een nieuw telefoon abonoment aangeschaft. Toen zijn we naar de supermarkt gelopen voor wat avond eten en toen kwam ik een meisje tegen van het vorige hostel, zij was met een vriend van haar. 's avonds hebben Simone en ik smane gekookt en daarna hebben Simone en ik samen wat gekookt en nog gemeet met Jay en Ilse in de avond. Deze avond dan ook vroeg gaan slapen.

Tot snel

  • 28 September 2012 - 10:19

    Yvonne:

    he myrna,wat gaaf wat je allemaal aan het doen bent ook wel spannend.
    leuke mensen heb je al ontmoet.
    je zult zien hoe snel het gaat .
    me moeder is onverwacht overleden best raar geen ouderlijk huis meer.
    maar zoals altijd steund arjan me geweldig.
    nou lieve schat maak er wat van.
    lieve groet yvonne

  • 02 Oktober 2012 - 22:21

    Jojoos:

    Hai Nichtje,

    Zo te horen ben je nog lekker plezier aan het maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-)
    Begint het einde van je geld al in zicht te komen of hoef je nog niet opzoek naar een baan ;-)

    Groetjes Jolanda

  • 15 Oktober 2012 - 09:54

    Ulla Ekholm:

    hej lille du !
    har försökt läsa och förstå vad du skrivit - låter spännande. ta det försiktigt och aktas dig för solen och andra farligheter. tänker på dig. puss och kram från mormor

  • 15 December 2012 - 08:24

    Yvonne:

    hoi myrna hier mijn email.yvonnebrug@kpnmail.nl
    moet nu weg mail je snel
    harte groet yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrna

Hoi allemaal, Mijn naam is Myrna 23 ik heb net mijn studie facilitair management afgerond en per 4 september ga ik een jaar reizen en werken in Australië.

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 13083

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 04 September 2013

Mijn eerste reis naar Australie

Landen bezocht: